Zieje van Brugge, zet je vanachter.

We vertrokken deze mogen met de lentezon en de stadsbussen naar ’t zand. In het concertgebouw is een “Sound factory” opgesteld. We hadden duidelijk 2 groepen deelnemers, muziekmakers en lawaaimakers, maar iedereen hoort graag de eigen geproduceerde klanken natuurlijk. Net zoals weinigen de eigen geur als kwalijk bestempelen tijdens het toiletgebruik. Maar er klonken ook heel leuke klanken boven de daken van Brugge vandaag. Klankbuizen, slagwerk op het hitteschild van een ruimteschip, computergeluiden, klokken,… het was zeker een muziekmoment waard.

We hadden een afspraak met de stadsfotograaf van Brugge voor een groepsfoto op de ‘loverbridge’ van Brugge, superromantisch. Tot we achteraf vaststelden dat we al enkele Engelse jongeren kwijt waren.

De Brugse reitjes konden natuurlijk niet ontbreken op het programma net zoals de flauwe moppen van de stuurman.

Brugge heeft een indigestie van peperdure chocoladewinkeltjes. Wij hadden dus maar zelf een stadsspel op poten gezet met de enige echte Belgische chocolade. Elk multicultureel groepje kon chocolade proeven op de vismarkt, het begijnhof en de grote markt. Ondertussen dienden ze een aantal opdrachten te vervullen onderweg zoals de tekst “Ik hou van Brugge” verzamelen in een kampboek in zo veel mogelijk verschillende talen. Sommige groepen verzamelden tot 20 talen waaronder heel exotische, van Nepalees tot Roemeens, van Zuid-Afrikaans tot Chinees en van gebarentaal tot pictogrammen. Die boekjes worden al de ganse week gebruikt voor alle activiteiten en de deelnemers kunnen er zelf naar hartenlust hun tekentalenten, teksten, gedichten of “zottigheid” in kwijt. Op het einde van de week krijgt elke groep een boek mee naar huis als een zelfgemaakt reisverslag.

We hebben ook wel eens af te rekenen met probleempjes. Wees gerust blogvrienden, de Belgische jongeren zijn cool, die maken geen problemen maar lossen ze op. Dan weten we weer waarom we hier met zoveel begeleiders staan. Busbegeleidster Isabel rijdt samen met een Noorse leider naar Damme waar ze 3 Engelse en Noorse jongeren ophalen die buiten de lijntje kleurden en later op de verkeerde bus stapten. Twee van de Engelse leiders verzamelen de jongeren die nog in Brugge “achterbleven”. Hoofdanimator Bert doet zijn Job in ons verblijf en ambulancier Anton zit een half uurtje later in de spoedafdeling van AZ-st Jan met een van de Noorse jongeren.

We zien ’s avonds weer alle Vlamingen op de dansvloer na de Turkse avond, het programma was vol maar tof vandaag. Eind goed, al goed denken we dan rond middernacht, morgen schijnt de zon weer.

Groeten van Marieke, Xytel, Thomas, Kevin, Kyani, Niels, Jana, Simon, Isabel, Bert en Anton.

Olivier

Een Sound factory. Een stadsfotograaf . chocoladewinkels. En verschillende talen.
Zo te lezen hebben jullie weer een suppertoffe dag opzitten.

Groetjes Olivier

Justine

Amai! Het begon precies meer op 'In Bruges' te lijken dan een uitstap! Benieuwd naar de achterliggende verhalen ;)
Het amusement nog daar!!!

vinni

nog verl plezier

Fabien

Beste mensen, zijn jullie ook niet van mening dat de schrijver van de reisverhalen beter eens zou nadenken over het schrijven van een boek!!!!!!!!!!!!!!
Succes verzekerd.
Ik hoop dat we massaal een stem uitbrengen om de schrijver te overtiugen :-))
Have fun everybody on the BBQ