hit me baby one more time

Er zijn duizend redenen om op donderdag een dagje naar het “Land van belofte” te komen voor een dagje:

Voor de een is dat “het lief”, anderen zijn verknocht aan hun rolstoelhockey, de gefrituurde donderdagse nationale trots, een opkikker van collega’s om het toch nog een weekje vol te houden, een shot academische woordenschat, de geurtjes in de schietstand (+/-= schietzit),…

De klas van meester Helder had voor de voormiddag een sportieve oriëntatiewandeling voorbereid door het ganse dienstencentrum aan de hand van foto’s. Het opzet gelijkt heel goed op dat van minigolf. De teams moeten op een 10-tal plaatsen een hockeyballetje van punt A naar punt B slaan in zo min mogelijk slagen. Het blijft droog in de voormiddag maar daarmee is ook alles gezegd.

Verkleumd van de winderige kou is iedereen buitengewoon tevreden om het GO4connect4 te kunnen spelen in combinatie met een hapje en een drankje. Het mag gezegd dat de klas van juf Tine en juf Els hun beste hapjes hadden voorbereid.

Het gastronomische hoogtepunt van de week, naast de Brusselse wafels, het Noorse Römegröt, de Brugse chocolade en de woensdagse WAP is natuurlijk de Vlaamse stoverij met frieten. We hadden ons gezelschap wat voorbereid want al zijn we zelf een bont gezelschap het gezelschap in “Zet–je-bie” is pas het echte Urbanus-bont.

Onze sportnamiddag bestaat uit rolstoelhockey, cola drinken, karabijnschieten, tafeltennis, ijsjes likken en boogschieten in een doorschuifsysteem. Marieke en Kyani hebben duidelijk de meeste boogschuttertalenten van onze groep. Maar zoals vroeger al vermeld hebben de Noren maar ook de Britten echt jagersbloed. Kyani is bijna de ganse middag recordhouder in de score tot Linda, het enige Samische meisje van de Noren de boog spant. Je krijgt er kippenvel van als je ze die pees ziet spannen. Wie ooit de reis door Lapland leest van Carolus Linneaus zal beseffen dat het geen toeval is dat Linda de pijlen in het oog van het doel schiet. Niels, Xytel en Thomas kunnen dan weer hun rolstoelhockeytalenten ten toon spreiden terwijl Kevin zich het best thuisvoelt op de schietstand van Filip met de hulp van Bert en Darren, een Engelse militaire schietinstructeur. Die discipline op de schietstand werpt zijn vruchten af want we merken op dat sommigen fier hun kaart met gaatjes koesteren als een medaille. Een tropische thunderstorm maakte een vroegtijdig einde aan de buitenactiviteiten en we trekken terug naar binnen voor een spelletje KUBB.

Als de wereld er later zo zal uitzien zoals deze jongeren uit verschillende met elkaar omgaan dan moeten we geloven in een mooie wereld.

Reacties

Reacties

Iris

Ik wil toch eens speciaal een pluim geven aan de auteur(s) van de reisverhalen. Wat een talent! Het moet ook een hele opgave zijn om na zo'n lastige dag nog in de pen te kruipen, zeker gezien het uur waarop de verslagjes verschijnen. En dit allemaal om het thuispubliek te behagen... dus een dikke DANKUWEL!!! Het is super om zo je dag te beginnen!!

anne-Lies Vanrenterghem

Ik sluit me aan een bij juf Iris! De verslagjes zijn zo pittig geschreven...Dikke duim en ook nog een pluim!

sonja en jens

we hadden precies dezelfde opmerking net voor we de reacties begonnen te lezen....
Echt leuk om te lezen!
dankjewel en nog veel plezier
doe dat nog goed en kom moe en voldaan terug

jens vanderstraeten

dag maatjes kwas blij dak jullie gezien hed en niels en simon debankt om ne keer binnen te springen en de macs e

groetjes jens en geniet er nog van e

Liesbet

Het ziet er allemaal zo leuk uit. Ik vind het zo leuk om deze verslagjes te lezen.

Groetjes Liesbet

Margo

hey,
Zo te lezen, amuseren jullie zich wel. Jammer heb ik niet echt met iemand kunnen praten of zo. Maar ik kon hier in de klas enkele zien boogschutten, ook jammer dat ik een opdracht had dus veel heb ik niet gezien. Gelukkig versta ik alles goed in de tekst. En gelukkig mis ik maar 3 woorden in de hele tekst en kan ik ze in mijn hoofd direct aanvullen. Dus het geeft niet, het is ook menselijk, de beste schrijvers hebben dat voor. Geloof me, ik moet ook 3 keer nalezen om zeker te zijn dat er niet te veel fouten in mijn tekst staan. ;-) Hou jullie goed!
vele groetjes,
Margo

sylvie

Inderdaad een dikke duim om iedere keer zo'n verslag te schrijven!
Geniet nog van de laatste dagen!

Vele groetjes, Sylvie

Fabien

Kyani,we hebben een goeie optie genomen op het kampioenschap. 0-4 gewonnen van Genk :-)))

kyani baligant

@ fabien baligant: i know

Kimara

Het was fijn om jullie allemaal te zien donderdag!! 't avontuur zit der al bijna op! ik hoop voor jullie dat morgen de zon straalt, zodat jullie schoon kunnen afsluiten ;-) geniet der nog van! en groeten van mij daar!!!

Rita

inderdaad, kippenvel, een glimlach en ook hier en daar eventjes slikken,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!