woensdag waterdag, zoetwater en zeewater

We onderschatten soms of we overschatten soms de mogelijkheden van jongeren. Er is wel één constante en dat is het feit dat ze ons altijd positief verrassen.

’s Morgens bezoeken we de driemaster Mercator in Oostende. Iedereen krijgt een Ipod om de hals met uitleg, foto’s en video’s. Na een poosje krijgen we er zelfs zeebenen van en Thomas en Xytel worden door onze stoere matrozen dek op en dek af gehesen. Die matrozen hebben zoals meestal heel verschillende nationaliteiten. Naast de Belgen zijn er zijn onderdanen bij van King Harald 5 uit Noorwegen die in de geschiedenisboeken zijn gekend als zeer goede harpoeniers en waarmee je dus niks kan aanvangen op een zeilschip, onderdanen van de Britse rockband Queen waarvoor we niet de gepaste boordstudio vonden en Ottomaanse strijdmatrozen waarmee je al evenmin iets kan aanvangen in vredestijd. Maar dan steekt de wind op en is het tijd om het anker te lichten richting stedelijk zwembad. De storm steekt op en we zijn dus al nat voor we het zilte zwembad in duiken na de middag.

Zoals dat hoort bij matrozen is de een fier met zijn duikkunsten van de 5-meter plank, de ander met zijn borsthaar, andere showen een tepelpiercing en er zijn dingen bij die we hier beter niet vermelden om de ouders niet ongerust te maken.(;-)

Het moet gezegd dat we met onze JINT-groep de 2 grote jaccuzzi’s een ganse middag vulden met een wisselend publiek. Er was ook een enorme opgeblazen octopus ( sommigen beweren een drijvende hond waar soms wel 15 tot 20 jongeren opzaten) die zorgde voor spektakel. Niels was er niet van weg te krijgen de ganse middag. Hij donderde keer op keer in het water en werd er tientallen keer weer opgehesen aan alles waar zijn exotische vrienden hem konden vastgrijpen. Marieke, Kevin, Kyani en Niels gingen de uitdaging aan om van de reuzenglijbaan af te gaan door een pikdonkere buis. De Belgische matrozen brachten een waterballet met waterchoreograaf Bert die speciaal voor deze gelegenheid zijn bikinilijn liet scheren. Het was waterpret van de eerste tot de laatste minuut en we kregen er rode oortjes van.

Na het zwemmen wilden onze Noorse vrienden nog even binnenwippen in het Noordzeeaquarium aan de vistrap maar vis of geen vis, ’s avonds stond er WAP en Noorse avond op het menu.

Fabien

Zo te zien weeral een fantastische dag gehad in Oostende dan nog, waar gaat dit eindigen.
Van Matroos tot waterrat. Kyani we zijn fier op u.

kyani

@papa van kyani: dank u wel. vandaag moeten we een rondleiding geven voor de buitenlanders in school

grtz kyani

vinni

nog veel pezier allemaal

vinni

en xykel hoe gaaat het met robert haaha is het leuk

Olivier

Weeral een avontuur achter de rug. Opnieuw hebben jullie een dag van pret en plezier achter de rug. Ik mis jullie wel. Het is hier stil in klas zonder Marieke en ook in arbeidstraining is het stil zonder Thomas.

Groetjes Olivier

Kiani Sarah

Dag beste makkers, ik hoor dat juliie een heel plezante tijd tegemoet gaan en dat vind ik ook wel fijn voor jullie. Maar hebben jullie al eens gedacht wanneer jullie moeten terug komen, dus niet zo lang niet meer he'? Wij zijn in ieder geval in blijde verwachting jullie te mogen ontvangen vandaag voor de frietendag.

Grtz

Sara

zo te lezen is het daar super leuk !! geniet er ng maar van !!! dit nemen ze jullie niet meer af !!!

Groetjes vanuit het waaiende Gits

Marie

hej allemaal,

Ik zie dat jullie veel plezier hebben!..ti's tof da jullie zo'n leuke verhalen posten, ondanks het weer...;)

grtz & veel xjes
Marie

klas CSO3

We bekeken daarnet enkele foto's en reisverhalen. Hopelijk vinden jullie het daar heel leuk! Het zijn supermooie foto's, zeer leuk om te zien welke dingen er allemaal gedaan worden.
We geven het toe, we missen onze Kyani al een beetje...
Groetjes vanuit Wetenswijs!

klas RSO WK

De foto's zijn heel mooi. Het ziet er allemaal fantastisch leuk uit. Stel het goed de volgende dagen!!!!
Groetjes van ons allemaal!

CSO1

Wat hadden we er graag bij geweest.
Is er nog een stukje Brusselse wafel over?
Smakelijk!!!!!

Groeten aan iedereen!

van uit Wulpen

Thomas, we zien je alleen maar genieten in de jacuzzi! Of was je op andere momenten lengtes aan het zwemmen? We zien dat er s'avonds nogal wat wordt gedanst! De week kort snel in, geniet er verder van.

vinni pieters

hy bert ik vind dat je er beter uitziet dan voor je vertrek hahhaaaaaaaaa