Brusselse wafeldag

Het Europarlementarium is een indrukwekkende interactieve locatie om kennis te maken met de Europese instellingen. We krijgen allemaal oortjes om en kunnen kiezen uit 24 talen. Vermits Turkije en Noorwegen niet bij de Europese unie horen is er geen Noorse en Turkse gesproken hoofdtelefoon. De Noren luisteren naar Zweeds en Engels en onze Noorse Simon Pedro luistert naar Spaans want hij heeft Spaanse roots. De Engelsen en de Vlamingen kunnen natuurlijk in hun moedertaal volgen. We lopen over de reusachtige kaart van Europa en lopen letterlijk over onze partnerlanden. We zetelen in het Europese parlement en onze mannen worden tot over de oren verliefd op de rondlopende Europese schones.

De rest van de dag is minder ernstig. We verdelen de groep in kleinere groepjes en geven elke groep een briefje van 20 euro. Isabel stak een Euromuntstukkenspel in mekaar. De opdracht luidt om zoveel mogelijk verschillende “1 Euro” muntstukken te ruilen uit verschillende landen tijdens de wandeling naar de grote Markt in Brussel. We verwonderen ons telkens weer over de inzet van alle jongeren voor de spelen, hun vriendelijkheid onder de jongeren tussen alle landen en hun superbeleefde houding tegenover iedereen. Niels en de Britse Robert kunnen het goed met mekaar vinden en ook onze jongeren gaan spontaan en alleen tussen de andere jongeren zitten aan tafel.

Na het spel lonken de Brusselse wafels met een laag slagroom van 4 centimeter overgoten met chocoladesaus. We moeten schuilen met de wafels onder een grote terrasparasol voor een fikse stortbui.

Kyani en Kevin krijgen complimenten over hun voortreffelijk Engels, Marieke maakt stapsgewijs nieuwe vriendinnen, Niels zweet zich te pletter met zijn dikke jas in het zonnige Brussel, Xytel heeft veel plezier in de Koningsgalerij en Thomas geniet van de “rue des Bouchers”. Kevin en Bert gaan hand in hand de juiste kleur uitkiezen van een “Delvaux” handtas.

Het uurtje actualiteit van dinsdagmiddag bij meester Mark is vandaag ruimschoots ingehaald.

’s Avonds is er Pizza-avond in Brussel. Het record “pizzastukken verorberen” komt op naam van de Britse Robert met 22 stukken, dat is twee reusachtige pizza’s.

Thomas beweert op de terugreis dat hij de grappigste van de klas is en dat meester Helder hem nu wel moet missen omdat hij veel plezier met hem heeft???

Slaapwel

GO4BELGIUM-team

Reacties

Reacties

Filip Vandenberghe

Ik heb meester Helder inderdaad moeten troosten vandaag... Dikke tranen biggelden van zijn wangetjes.
Hij kijkt al uit naar je terugkomst, Thomas. Maar ook de rest natuurlijk.
Het is echt machtig wat jullie doen! Geniet er met volle halve liters van!! The time of your life!!!

Fabien

Wat ik vooral lees en zie op de foto's is dat de gasten zich gewoonweg vermaken.
blijkbaar zouden ze ook kunnen azen op een job in het europarelementarium.
Geniet er verder van.
Kyani.........verloren van Megatech met 11-8

vinni pieters

dat zag er een leker verhaal krijg al honger nog veel plezier iedereen en vo de footbal fans onder jullie Barcelona bijt zijn tanden stuk op Chelsea-beton en ligt uit de champions leuge groetjes vinni

Liesbet Casteleyn

Jullie doen echt leuke dingen. Ik volg elke dag de leuke verhalen. Ik kreeg het water in mijn mond bij het lezen van de Brusselse wafels!!!!

Geniet er met volle teugen van

Griet Taveirne

Een Brusselse wafel kunnen jullie mij waarschijnlijk niet meer bezorgen,maar breng je dan wel een handtas van Delvaux mee.

Groetjes

Kevin Vercaemer

Ja Kevin uitstekend Engels maar hoe zit het met het Engels van Xytel oh ja ze trekt wel haar plan zeker

In ieder geval nog toffe dagen en veel mooie momenten

Roos Callens

Zo te zien prachtige dag had in Brussel! Mooie foto ook van Kevin en Bert hand in hand bij delvaux!!

Kimara

't klinkt weer allemaal zo plezant zeg :) en Robert had vorig jaar ook al het record pizza eten :) hoe dat hij het doet, en waar hij ze steekt??? ik heb geen flauw idee!!! Ik kom jullie trouwens morgen eens bezoeken :) na mijn werk spring ik binnen in Savio! 'k kijk er al naar uit!! Groeten daar! x

sonja

Griet, je bent me voor :-)

Olivier

Zo alweer een superdag die er op zit. Het parlement zou het beter aan jullie overlaten. Toen ik jullie daar zag zitten leek het als of jullie nooit iets anders hadden gedaan. Ik kijk heel erg uit naar morgen.

Groetjes Olivier

Els Masschelein

Het zag er weer allemaal reuzeleuk uit. Alhoewel in het parlement zagen ze er wat vermoeid uit, maar dat strookt met de realiteit hé! Na mijn gesprek met Niels vanavond en de foto's en de verslagen ben ik er vast van overtuigd dat het weer een superdag was! En ook een lekkere smuldag als je de foto's ziet. Ik kom jullie morgen zeker eens opzoeken tijdens het bezoek aan onze school. Tot morgen! Ik kijk er al naar uit:)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!