Tijl Uilenspiegel en Lamme Goedzak achterna

De schrik slaat ons om het hart als we ’s morgens de weersvooruitzichten bekijken. We plannen een fiets- en boottocht naar Damme en terug maar ze voorspellen bakken regen. Tegen tienen vegen we voor vertrek de kletsnatte fietszadels droog en de zon breekt door de wolken. De helft van de groep vaart ’s morgens met de “lamme Goedzak” naar Damme. Met de andere twintig Jinters fietsen we naar Damme. Thomas die samen met Bert en de zitfiets de Brugse fietspaden teistert is halfweg plots in slaap gevallen. Kevin valt van het lachen bijna van de tandem met Anton als hij hoort dat het niet de voorste of de achterste is die het hardst moet duwen maar de domste. Iedereen geniet met volle teugen van de wind, de zon en het landschap, ook Kyani en Niels die samen met Jana fietsen. De renners klokken af na 22 kilometer in precies twee uur zonder hulp van oortjes op het zonnige dorpsplein van Damme. De ganse groep picknickt aan het stadhuis en gaat dan op zoek in Damme naar Tijl Uilenspiegel en zijn Lamme Goedzak.

Ook de groep die ’s namiddags de terugrit fietst van Damme naar Brugge heeft ongelooflijk veel geluk want de eerste druppels vallen pas in de laatste 100 meter. Xytel toontzichin de bakfiets als een fantastische co-piloot en leest telkens duidelijk het roadbook. Gary moet onderweg 6 keer de ketting van zijn fiets opleggen en Jenny, een Engelse deelneemster gaat heupdiep op de fiets in een diepe gracht vol modder. Marieke bracht voor deze tocht haar eigen tandem mee en toont aan Simon hoe het moet.

’s Avonds is er UK-night, een quiz bol van popmuziek en Engelse symboliek. Naast onze Youth-assistants Simon en Jana is het vooral Kyani die veel parate muzikale bagage heeft.

Fabien Baligant

Fantastisch hoe jullie alles aanpakken, geniet ervan gasten en dit tussen de regendruppels door. Ik wil hierbij ook een woord van dank, nu al, brengen aan de organisatoren om dit alles in goede banen te leiden.
Grtz vanuit een zwaar bewolkt Bavikhove.

kyani

@papa kyani: Dag papa. Hier is het zeer leuk. Het heeft hier ook goed geregend terwijl we binnen zaten, maar we amuseren ons. De andere jongeren en mensen
zijn ook leuke mensen. grtz kyani

De schakelklassers

Vincent wou geen reactie geven hij is weg naar de wasserij. We vinden het ongelofelijk sterk dat jullie zoveel geluk hebben met het weer. Jens heeft medelijden met Bert omdat hij denkt dat Bert zal afgezien hebben. Jens vraagt zich ook af waarom Thomas steeds slaapt op leuke groepsmomenten.... Zou Jens dan niet beter de plaats innemen van Thomas? Vanaf vandaag bijvoorbeeld.
Dag lammegoedzakken!
SK

lieve.wybo@dominiek-savio.be

'kevin valt van het lachen bijna van de tandem met anton als hij hoort dat het niet de voorste of de achterste is die het hardst moet duwen maar de domste'...... als ik dit lees, zit ik hier voor mijn PC te werken en ik moet zeggen, daar heb ik ook eens hard moeten om lachen. Bedankt dat wij mogen meegenieten van jullie ervaringen !

Olivier

Ik zie dat jullie opnieuw heel veel plezir hebben gemaakt . Er zijn ook weer prachtige foto's.
Ik zou zeggen doe zo voort en maak veel plezier.
Groetjes
Olivier

roos Callens

prachtige foto's, veel plezier, toffe bende,
groetjes van ons allen en maak er verder een toffe week van!

vinni

hier alles ok hoplijk bij jullie ook

Els Masschelein

Ge meent da nie! Jenny in de gracht, zijn er daar geen foto's van?
Ik haat pc's maar ben er voorlopig niet vanaf te krijgen.
Zit hier gewoon te lachen naar een scherm?? Zal wel ergens goed voor zijn zeker? Simon gaan we da ook eens proberen met die tandem? Eens benieuwd wie dan de ... zal zijn?
Groetjes!

Isabel

@schakelklasser Jens: Bert is hier wel niet de enige hé die afziet!

Brian Dobbelaere

dim junder zien echt nie te doen e regent da me bakn ut de lucht en gunder blijf gwn lachn nog de leute doa en veel plezier
PS: kevin ej nog gin snelle vrouwe versierd