alle hands aan dek

Zaterdag, reisdag. Xytel, Thomas, Marieke, Kyani, Kevin en Niels komen aan bij het watersportcentrum “Aan de Plas”. De ene kan zijn/haar nervositeit al beter verstoppen dan de andere. Het weer is zonnig en onze groep gaat van start met een KUBB spelletje met de Britten.

De humor van onze deelnemers wordt gesmaakt tijdens het spel en daarbuiten. Na het avondeten is er nog juist de tijd voor een kennismakingsronde waarin iedereen zichzelf kan voorstellen aan de voltallige groep.

De Britten komen van het “Isle of White” en hebben een comfortabele reis van 7 uur achter de rug met ferry’s en minivans. Ondertussen komen de Noren en de Turken aan in Zaventem en reizen dan met de trein naar Brugge.

Zondagmorgen, frisse morgen, 5 graden Celcius en 5 Beaufort aan de plas. “put on your wetsuit” ons lijflied van “GO4BELGIUM” is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Probeer je maar eens met spalken aan in zo’n wetsuit te worstelen.

De raftingrace ging van start, tegen de wind en stroming in. En we hebben het aan de lijve ondervonden. Rond de rode boei en rond de eilandjes varen was het doel maar al snel werd er een eigen wedstrijdje “hoe- nat -kan –je- worden -als –je- een –andere- boot -tegenkomt” geraft. We hadden blijkbaar nood aan een natje en een droogje, helaas …

“Alle wind in de zeilen nog aan toe”, der was verdorie wel veel wind zeker voor het vervolg van de watercocktail. Enkele weetjes van deze middag:

Marieke ging de uitdaging aan om alleen in een “optimistje” te varen en het lukte haar nog ook!

Niels voelde de wind meer in zijn wetsuit dan rond zijn oren.

Thomas na een uur of twee op de caravelle zonder enige moeite op zijn gemak lag te snurken in de boot.

Robert (from the UK) die voor Xytel zou zorgen, zelf de aanmoedigingen van Xytel nodig had om niet uit de boot te springen van schrik.

Kevin er genoeg van heeft van het gevecht met zijn “wetsuit”, achterstevoren en binnenste buiten J

Kyani de fokkemaat van het schip was.

Op de BE-night speelden onze jongeren de hoofdrol, de ene wist al wat meer over België dan de andere. En we zagen dat de “België-quiz” heel goed in elkaar zat.

Enige domper op de feestvreugde, ook het droevig nieuws heeft “de plas” bereikt … den club heeft verloren

Tot zeils!

Het GO4BELGIUM-team

PS: Dank voor jullie hulp. Jullie hebben zeker paaseieren met een likeurtje erin naar de Arme Klaren gebracht? Soit, het heeft zijn vruchten afgeworpen, we hebben een fantastisch zonnige dag gehad.

vincent pieters

mooie foto's nog veel plezier

Margo van Bobby's under stress

Beste deelnemers (ik weet niet hoe ik jullie anders allemaal kan aanspreken),
Wow, heel chique en ook heel tof! Vrie wijs! Nog veel succes daar! Ik mis Bert al, eventjes geen oefening voor zingen meer bij Bert met zijn akoustische gitaar. Maar ik gun het jullie ook, gelukkig zijn het maar 10 dagen. We gaan waarschijnlijk van onze bandname "Bobby's under stress" maken, want "Zombies under stress" bestaat blijkbaar al. Wie had dat nu verwacht?

Wat erbij stond van Thomas, heel leuk, ik had wel verwacht dat hij iets grappigs zou uitsteken. Maar Thomas, don't worry, dat kan iedereen gebeuren! Dat is niet erg want zo hebben jullie nog wat meer plezier aan jullie reis! :-D! Ik wens jullie allemaal nog veel succes! Ik mag niet meer schrijven, dat ik jullie niet te veel extra werk geef.
vele groetjes,
Margo van "Bobby's under stress" (Bobby is heel blij met de verandering van onze bandname :-)! )

Griet Taveirne

Dag

Ik ben blij dat het bij jullie mooi weer is, want bij ons is het nogal koud.

Groetjes:D

Kevin Vercaemer

een leuke tocht gehad en Bert drink u ne goe duivel.
Anderlecht 1 keer over en goal club drukte heel match.
nog een goe reis. en geniet er nog va,

Schakelklas met droevige Clubsupporters

Fantastisch verhaal. Wij zijn blij dat jullie het goed stellen. Kenny heeft vragen bij die Robert. Hij vreest concurrentie. (grapje van H) Jullie wateravontuur zag er nat en koud uit.

CSO1

Dag iedereen,

Het zijn mooie foto's. (joachim)
We zien dat jullie op de eerste dag al veel plezier gemaakt hebben. Voor de volgende dagen wensen we jullie evenveel plezier en zon natuurlijk.

Niels, Kyani,
Geniet van deze reis. Maak veel vrienden en vriendinnen.

see you next time!

Joachim, Wilfried, Almedin, Terence, Pieter, Hoan.
Juf Mia

Jens Leman

Doe dat nog goed en we weten dat de Club heeft verloren! Deze avond zal ik eindelijk eens op mijn gemak zijn. (Thomas bij jullie) Tot volgende week. Geniet er van.
...
(Zijn er knappe meisjes mee?)

Fabien Baligant

amaai wat een toffe story dat plasgedoe (op de plas wel te verstaan) :-)). Gelukkig voor jullie was de zon erbij en hopelijk blijft dit zo. Geniet ervan iedereen. Kyani de fokkemaat wie zou dat zijn ;-))

Olivier

Het zijn mooie foto's. Leuk om te horen dat er enkele oude bekenden bij zijn.Nog heel veel plezier gewenst.

Vanuit Wulpen

Hoi, een leuke fijne eerste dag gehad gisteren (met zon). Hopelijk vandaag evengoed!! Thomas we zien dat het meevalt, we wisten niet dat je kapitein capaciteiten had op een boot en dat je zelfs gitaar speelt. Welke liedje??

jens vanderstraeten

dag maatjes
wa hed ik gelezen da jullie geamzeert heden

nog veel pliezer e groetjes jens

vinni

hy allemaal hoe is het op school alles ok
ps kevin en thomas ik zal jullie missen in de waserij

Vienna

Hallo daar iedereen!

Amai wat ziet dat er allemaal leuk uit! Ben toch wel wat jaloers hoor! Laat ze daar maar eens zien wie die savio is éh ;)! Maar aan de foto's te zien lukt dat wel vrij goed éh! Zorg goed voor elkaar en niet te vergeten geniet ervan!

Ps: zit al in volle spanning om iedereen zijn verhaal te horen..

Groetjes Vienna !